Hoe contacteer ik Belfius Direct? (voorheen Corona Direct)

Geactualiseerd op
minuten lezen
belfius direct contact

Het bedrijf, dat vroeger Corona Direct heette, werd overgenomen door de Belfius-groep, die het nu op de markt brengt onder de naam Belfius Direct Assurance. Je kunt Belfius Direct contacteren op 02 244 23 23 voor al je vragen, om een schade te melden of in geval van nood of ongeval. Ontdek hier de verschillende manieren om contact op te nemen met Belfius Direct.

Belfius Direct klantenservice: verschillende manieren om contact op te nemen

Moet je contact opnemen met Belfius Direct om een opstalverzekering af te sluiten? Ben je het slachtoffer van een verkeersongeval en moet je een schadeclaim indienen? Wat de reden ook is, Belfius Direct biedt verschillende contactmogelijkheden om aan je behoeften te voldoen.

Belfius Direct contact
Belfius Direct contactmogelijkheidCoordonnées
Belfius Direct telefoonnummer 24/702 244 23 23
Belfius Direct klantendienst (contactformulier)Vul het online contactformulier in
Belfius Direct klantenzoneGa naar je persoonlijke klantenzone
Belfius Direct klachtenafhandelingDien een klacht in

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws van je Belfius Direct verzekeraar? Volg de verzekeraar op sociale netwerken via de verschillende platforms:

Réseaux sociaux Belfius Direct
Sociale media kanaalGegevens Belfius direct

 

Belfius Direct Verzekeringen Assurances

 

Belfius Insurance

 

@Belfius

 

@belfius

Belfius Direct telefoon

Wil je direct telefonisch geholpen worden door een adviseur? Belfius Direct heeft een 24/7 telefonisch assistentienummer. Bel 02 244 23 23 en geniet van live expertise voor al je vragen over verzekeringen.

  • Wanneer moet ik telefonisch contact opnemen met Belfius Direct?
  • Je hebt informatie nodig over Belfius verzekeringen;
  • Je wenst een verzekeringscontract te wijzigen;
  • Je wilt een schadegeval melden;
  • Je bent het slachtoffer van een schadegeval en hebt onmiddellijke hulp nodig.

Belfius Direct: contactformulieren

Als je al op de website van Belfius bent, is er een online contactformulier beschikbaar voor alle verzoeken met betrekking tot je schadedossiers, adreswijzigingen en andere veelgestelde vragen. Je hoeft enkel je gegevens in te vullen (naam, voornaam, e-mailadres en telefoonnummer) en je verzoek toe te lichten.

Moet je een claim indienen? Gebruik het schadeformulier om een claim in te dienen en ontvang binnen 24 uur antwoord.

Een schade melden bij Belfius Direct Als je besluit een schade te melden, vermeld dan zeker je polisnummer. Dankzij dit nummer, dat op je verzekeringscontract staat, kunnen de adviseurs van Belfius Direct je beter identificeren.

Klantenzone Belfius Direct (voorheen Corona Direct)

Met Belfius kun je in een paar klikken je verzekering beheren en een schadeclaim of onkostendeclaratie indienen. De Belgische verzekeraar heeft een snelle en eenvoudige klantenzone om je administratieve procedures te vergemakkelijken. In de klantenzone van Belfius Direct kun je:

  • Je kilometers per jaar aangeven;
  • Je adres wijzigen;
  • Een schadegeval melden (auto, woning, gezin, bijstand, etc.);
  • Je kosten aangeven (ongeval, begrafenis, hospitalisatie, etc.).

In tegenstelling tot de belangrijkste verzekeraars in België hoef je je bij Belfius Direct niet te identificeren om toegang te krijgen tot je klantenzone en kun je een vraag stellen via formulieren die voor iedereen toegankelijk zijn.

Je afgelegde kilometers aangeven Je kunt het aantal afgelegde kilometers rechtstreeks in de klantenzone van Belfius Direct aangeven. Houd je klantnummer en je persoonlijke code bij de hand zodat je jouw gegevens correct kunt invoeren. Deze identificatiegegevens staan geregistreerd op het contract van je autoverzekering.

Adres Belfius Direct: klacht indienen

Als je na het bellen naar 02 244 23 23 niet tevreden bent met de door de klantendienst van Belfius Direct voorgestelde oplossing, kan je contact opnemen met de dienst klachtenbeheer op [email protected]. Zorg ervoor dat je de volgende informatie vermeldt zodat je klacht volledig is:

  1. Je persoonlijke gegevens (naam, voornaam, telefoonnummer en postadres);
  2. Je polisnummer;
  3. De reden van je klacht;
  4. Je persoonlijke verwachtingen met betrekking tot de beschreven klacht;
  5. Ondersteunende documenten (indien nodig voor de klacht).

Dezelfde informatie kan per post worden gestuurd naar de afdeling Klachtenmanagement van Belfius Direct, op het volgende adres

Belfius Direct Assurantiën
Afdeling Klachtenbeheer

Place Charles Rogier, 11,
1210 Brussel,
 

Vaakgestelde vragen over de Belfius Direct klantendienst

Als ik klant was bij Corono Direct, met wie neem ik dan nu contact op?

Als klant van Corona Direct kun je contact opnemen met Belfius Direct.

Hoe contacteer ik de Belfius direct klantendienst?

Om contact op te nemen met de klantenservice van Belfius Direct, kun je bellen naar 02 244 23 23 of het Belfius contactformulier gebruiken.

Hoe zeg ik mijn Belfius Direct verzekering op?

Om een rechtstreeks verzekeringscontract bij Belfius op te zeggen, kun je een opzeggingsbrief sturen om je aanvraag te versturen. Je kunt ook je nieuwe verzekeraar vragen de nodige stappen te ondernemen.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 118 stemmen vond de informatie nuttig.