DATS 24 contact klantendienst: telefoon, e-mail en meer

Klant bij DATS 24 en heb je een vraag of probleem? Dan kan je altijd met de DATS 24 klantendienst contact opnemen. In dit artikel geven we alle DATS 24 contactgegevens en leggen we de procedures, zoals het regelen van een verhuis uit. Zo is met DATS 24 contact opnemen een stuk makkelijker!


Informatie ontvangen of energiecontract afsluiten?
Bel CallMePower om informatie te ontvangen of te veranderen van energieleverancier.


Vragen over tarieven of informatie ontvangen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
DATS 24 contact klantendienst overzicht
Als relatief kleine speler op de Belgische energiemarkt, heeft DATS 24 een uitgebreide klantendienst met zeer goede openingsuren. In de tabel hieronder vind je een overzicht van alle DATS 24 contactgegevens, inclusief het DATS 24 telefoonnummer.
Contactmethode | Contactgegevens | Openingsuren |
---|---|---|
📞 Algemene DATS 24 klantendienst | 📞 02 363 51 52 | Maandag t/m zaterdag van 7:00 tot 20:00 en zondag van 10:00 tot 20:00 uur |
📫 Postadres | Edingensesteenweg 196, 1500 Halle | Reactie binnen 24 uur |
🌐 Sociale netwerken | Facebook en Instagram | |
📧 Online contactformulier | DATS 24 contactformulier | |
🔒 Online klantenzone | DATS 24 klantenzone | 24/7 |
Indien je vragen hebt over energiefacturen, tarieven en betalingen, neem je contact op met het algemene DATS 24 telefoonnummer.
Klantendienst DATS 24 gratis telefoonnummer Bij het DATS 24 telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Geheel gratis is dit telefoonnummer dus niet. De belkosten hangen af van de voorwaarden in je mobiele abonnement.
DATS 24 e-mailadres klantendienst
Een e-mailadres om direct met DATS 24 contact op te nemen wordt niet door deze leverancier verstrekt. Het is wel mogelijk om het contactformulier in te vullen en vervolgens zal je een e-mail van DATS 24 terug ontvangen. Volgens DATS 24 ontvangen alle vragen binnen 24 uur een antwoord.
Openingsuren DATS 24 klantendienst
De DATS 24 openingsuren zijn zeer ruim. Er zijn maar weinig energieleveranciers met betere openingsuren dan DATS 24. De klantendienst is van maandag t/m zaterdag van 7:00 tot 20:00 uur en op zondag van 10:00 tot 20:00 uur.
Buiten de openingsuren is het altijd mogelijk om met deze leverancier contact op te nemen door het contactformulier in te vullen of door in te loggen in de online klantenzone.
Wat is het DATS 24 adres van het kantoor?
Het DATS 24 kantoor is te vinden in Halle. Dit is tevens het adres voor al je briefverkeer gericht aan deze leverancier. Het kantoor in Halle is geen bezoekadres en wij adviseren om eerst contact op te nemen met DATS 24 indien je toch graag het kantoor wilt bezoeken.
Het DATS 24 kantoor is te vinden op het onderstaande adres.
DATS 24Edingensesteenweg 196
1500 Halle


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
DATS 24 klantenzone of toch DATS 24 bellen?
Net zoals de meeste energieleveranciers in België, heeft DATS 24 een online klantenzone waarin je een groot aantal zaken betreffende je energiecontract kunt regelen. Hierdoor is het steeds minder vaak nodig om met de DATS 24 klantendienst contact op te nemen en kan je tijd besparen!
In de DATS 24 klantenzone, ook wel Xtra-profiel genoemd, is het mogelijk om onder andere de volgende zaken te regelen:
- persoonlijke gegevens inzien en aanpassen;
- energiefacturen inzien en downloaden;
- voorschotfactuur aanpassen;
- DATS 24 verhuis;
- betaalmethode aanpassen.
Problemen DATS 24 klantenzone contact Indien je problemen hebt met de DATS 24 klantenzone en contact op wilt nemen met deze leverancier kan dat met de algemene klantendienst op: 📞 02 363 51 52.
Betalingen en facturatie DATS 24 contact

Standaard betaal je bij DATS 24 met domiciliëring. Het is mogelijk om de betaalmethode aan te passen en te betalen met een overschrijving. Neem hiervoor contact op met de klantendienst via: [email protected] of regel het in de online klantenzone.
De DATS 24 factuur zal je altijd per e-mail ontvangen. Daarnaast is het ook mogelijk om alle facturen in te zien in de online klantenzone.
Indien je een openstaande factuur hebt waarvan de betaaldatum is verstreken, zal DATS 24 contact met je opnemen. Bij een betalingsherinnering wordt er € 7,50 in rekening gebracht en € 15,00 per verstuurde aanmaning.


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Contact opnemen voor een DATS 24 verhuis
Verhuizen kan een heel gedoe zijn. Je moet veel zaken regelen en dit kan veel tijd kosten. Een van de zaken die je zal moeten regelen is je energiecontract. Hieronder leggen we uit hoe een DATS 24 verhuis precies werkt.
Invullen overnamedocument DATS 24
Om de energiemeters over te nemen zal je het energieovernamedocument in moeten vullen. Dit document vul je in voor zowel je nieuwe als oude woning en verstuur je naar DATS 24.
In het overnamedocument noteer je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters. Deze vind je op de zijkant van de energiemeter of op je energiefactuur.
Zodra het document is ingevuld en ondertekend is het mogelijk om deze te versturen naar DATS 24 of te uploaden in de online klantenzone. Het DATS 24 overnamedocument download je gratis met de knop hieronder.
Overstappen na DATS 24 verhuis
DATS 24 is actief als energieleverancier in heel Vlaanderen en Wallonië. In de meeste gevallen zal het dus mogelijk zijn om klant te blijven of te worden bij een verhuis. Ben je echter niet tevreden met DATS 24 of betaal je teveel? Stap dan over!
Bekijk de DATS 24 tarieven of onze energie vergelijkingen voordat je overstapt.
In België staan consumenten en KMO’s namelijk geheel vrij om te veranderen van energieleverancier, zonder opzegvergoeding. Ook als de looptijd van het contract nog niet is afgelopen, is het mogelijk om over te stappen. Neem contact op met CallMePower via het onderstaande telefoonnummer om een energiecontract bij een leverancier naar keuze af te sluiten.
Heb je juist interesse om klant te worden bij DATS 24 na je verhuis? Bekijk de DATS 24 reviewpagina om erachter te komen hoe (ex)klanten deze leverancier beoordelen.


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract?
Bel CallMePower om gratis te veranderen van energieleverancier of voor advies over contracten. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Hulp nodig bij het afsluiten van een energiecontract in Vlaanderen?
Dien een terugbelverzoek in of bel CallMePower op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Stroompanne of gaslek DATS 24 contact
Bij een stroompanne of gaslek dien je contact op te nemen met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met DATS 24. De netbeheerder zorgt namelijk voor de aanleg en onderhoud van het energienet.
Controleer voordat je met de netbeheerder contact opneemt of de panne niet wordt veroorzaakt door aangekondigd onderhoud of een probleem in de elektrische installatie. Informeer bij een gaslucht ook de buren en de brandweer. Open alle ramen en wacht buiten op hulp.
In het overzicht hieronder vind je alle noodnummers van de netbeheerders in België. In Vlaanderen neem je contact op met Fluvius.
Distributienetbeheerder | Stroomstoring | Gasgeur |
---|---|---|
Fluvius | 📞 078 35 35 00 | 📞 0800 65 0 65 |
ORES | 📞 078 78 78 00 | 📞 0800 87 087 |
Resa | 📞 04 220 12 11 | 📞 04 362 98 38 |
AIEG | 📞 085 27 49 00 | 📞 Niet beschikbaar |
REW | 📞 010 22 26 53 | 📞 010 22 42 43 |
AIESH | 📞 060 45 91 60 | 📞 Niet beschikbaar |
netadmin_city*
- -AntwerpenElektriciteit
- -AntwerpenGas
- 1070 - Anderlecht - Elektriciteit
- 1070 - Anderlecht - Gas
- 1390 - Archennes - Elektriciteit
Vergoeding stroompanne aanvragen
Zodra de stroompanne is verholpen, kan je mogelijk een vergoeding voor de stroompanne aanvragen. Hiervoor moet de stroompanne langer dan vier uur hebben geduurd en mag de stroompanne niet zijn veroorzaakt door gepland onderhoud. Meer informatie hierover op onze vergoeding stroompanne pagina.