Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Je abonnement van Youfone opzeggen: ontdek hoe je dit doet!

Geactualiseerd op
minuten lezen
youfone opzeggen

Ben je niet meer tevreden bij Youfone of met je Youfone abonnement? Het is dan wellicht tijd om over te stappen naar een andere telecom provider. Wat je moet doen voor je abonnement van Youfone opzeggen, of je Youfone abonnement wijzigen als je wel bij Youfone klant wilt blijven, lees je in dit artikel.

Hoe zeg ik mijn Youfone abonnement op?

Nadat je een Youfone abonnement hebt besteld, heeft deze een looptijd van minimaal één maand. Daarna kun je jouw abonnement van Youfone opzeggen. Wat de exacte einddatum van je abonnement is, kun je terugvinden in het contract dat je na het afsluiten van het abonnement ontvangen hebt. Je hoeft dus geen rekening te houden met een Youfone opzegtermijn.

Wil je na de looptijd van je contract je Youfone abonnement opzeggen, dan kun je dit op een aantal manieren doen, al is het al voldoende om het abonnement niet meer te verlengen door je nieuwe factuur niet meer te betalen. Je Youfone abonnement zal dan automatisch opgezegd worden.

Een eenvoudige manier voor je abonnement van Youfone opzeggen is om CallMePower te bellen op: 02 588 44 02. De experts van CallMePower helpen je niet alleen met je abonnement opzeggen, maar ook met het vergelijken van alle telecom abonnementen en eventueel het afsluiten van een nieuw abonnement. Dit is volledig gratis en vrijblijvend!

Het is ook mogelijk om naar een andere telecom provider over te stappen en tijdens de bestelling van het nieuwe gsm abonnement aan te geven dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. Wil of moet je zelf je Youfone abonnement opzeggen, dan dien je op een schriftelijke manier met Youfone contact op te nemen (ticket in de MyYoufone klantenzone, per mail of per post).

Wil je veranderen van telecom provider?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Wil je veranderen van telecom provider?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Youfone opzeggen maar telefoonnummer behouden

Wil je jouw abonnement van Youfone opzeggen, stap je over naar je nieuwe telecom provider én wil je graag het telefoonnummer behouden dat je bij Youfone gebruikte? Je kunt dit op twee manieren regelen:

  • Bel naar: 02 588 71 43. Vergeet niet aan te geven dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden en geef je nummer vervolgens door.
  • Sluit zelf een nieuw gsm abonnement bij een andere telecom provider af en geef tijdens het bestelproces aan dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. Geef dan ook je nummer door.

Vervolgens zal je nieuwe telecom provider regelen dat je nieuwe gsm abonnement gereed gemaakt wordt met je huidige telefoonnummer. Je nieuwe telecom provider zal bovendien je Youfone abonnement opzeggen voor jou. Hier hoef je zelf dus niets meer voor te doen!

Wil je jouw huidige nummer niet behouden, dan is het wel benodigd om zelf je Youfone abonnement op te zeggen. Je nieuwe telecom provider zal dat in dit geval niet voor jou regelen!

Hoe kun je een Youfone abonnement wijzigen?

Wil je wel graag bij Youfone klant blijven, maar niet met het abonnement dat je op dit moment hebt? Je kunt ook je Youfone abonnement wijzigen. Een wijziging van je Youfone abonnement kun je zelf via MyYoufone doorvoeren. Na het doorvoeren van de wijzigingen in MyYoufone, zal het nieuwe Youfone abonnement per de eerste van de volgende maand ingaan.

  1. Log in bij je persoonlijke omgeving in de MyYoufone klantenzone.
  2. Klik op de groene verlengknop.
  3. Kies voor het maandabonnement dat je wilt afsluiten.

Wil je hulp met je Youfone abonnement wijzigen? Dan kun je met de klantendienst van Youfone contact opnemen. Zorg dat je voor de 25ste van de maand een ticket met het verzoek tot de wijziging in MyYoufone hebt ingediend. In dit geval gaat de wijziging per de eerste van de volgende maand in. Als dit na de 25ste is, gaat de wijziging per de eerste van de maand daarna in.

Je zult altijd per e-mail een bevestiging van de wijziging van je Youfone abonnement ontvangen. Het is bovendien mogelijk om in MyYoufone in te zien per wanneer je van het nieuwe abonnement gebruik kunt maken.

Hulp nodig met een gsm abonnement kiezen?

Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle gsm abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hulp nodig met een gsm abonnement kiezen?

Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle gsm abonnementen uit te voeren (gratis dienst).

Hoe kun je net afgesloten Youfone abonnement annuleren?

Heb je onlangs een Youfone abonnement afgesloten, maar wil je deze bestelling annuleren? Je Youfone abonnement annuleren kun je tot veertien dagen na de bestelling gratis doen. In dit geval zal Youfone de verificatiekosten die je bij de bestelling hebt betaald binnen veertien dagen terugstorten op je rekening.

Je Youfone abonnement annuleren doe je door het document voor het herroepingsrecht in te vullen en terug te sturen naar Youfone per post (Youfone NV, Postbus 20104, 1101 Scanning) of mail ([email protected]). Stuur tevens de Youfone simkaart terug naar de provider, als je deze al ontvangen hebt.

Als je binnen deze veertien dagen de Youfone simkaart al geactiveerd hebt, dan zullen zowel de verificatiekosten als de abonnementskosten als de verbruikskosten van de eerste maand in rekening gebracht worden. Je kunt daarna je abonnement van Youfone opzeggen.

Als je in een winkel het Youfone abonnement afgesloten hebt, dien je terug te gaan naar diezelfde winkel voor het annuleren van de bestelling. Het is in dit geval niet mogelijk om Digitaal het abonnement van Youfone te annuleren.

Wil je na het annuleren van je Youfone abonnement een abonnement bij een andere telecom provider afsluiten? Voor gratis advies en hulp bij het vergelijken van gsm provider bel je CallMePower op: 02 588 71 43.Advertentie - Dienst CallMePower

Hoe Youfone abonnement opzeggen vanwege overlijden?

Is de contracthouder van het Youfone abonnement overleden? Het abonnement van Youfone opzeggen werkt in dit geval iets anders. Het Youfone abonnement opzeggen dient in dit geval per mail of post gedaan te worden, waarbij je ook een kopie van de overlijdensakte mee dient te sturen. Je zult per e-mail een bevestiging van de aanvraag ontvangen.

Het is in dit geval - of bijvoorbeeld in het geval van een scheiding - ook mogelijk om het Youfone abonnement over te dragen. Voor de overname wordt € 25 aan administratiekosten in rekening gebracht. Deze kosten zullen op de eerste factuur van de nieuwe contracthouder toegevoegd worden.

Je dient voor een overname per e-mail ([email protected]) een verzoek bij Youfone in te dienen. Deze e-mail dient te bevatten:

  • een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe contracthouder;
  • een kopie van de bankpas van de nieuwe contracthouder;
  • het akkoord van de administratiekosten voor de contractovername;
  • de verklaring tot de contractovername dat door zowel de oude als nieuwe contracthouder ondertekend is;
  • de adresgegevens van de nieuwe contracthouder (indien van toepassing);
  • het e-mailadres van de nieuwe contracthouder (indien van toepassing);

Na het wijzigen van de contracthouder, zal Youfone jou een bevestiging sturen per e-mail.

Moet je Youfone opzeggen bij een verhuis?

In het geval van een verhuis is het niet per sé nodig om je Youfone abonnement op te zeggen. Het opzeggen van je Youfone abonnement is enkel nodig als je naar een regio verhuist zonder Proximus dekking, aangezien Youfone van het netwerk van Proximus gebruik maakt.

Ga je verhuizen?

Bel CallMePower voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Ga je verhuizen?

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp met al je contracten verhuizen naar je nieuwe woning (gratis dienst).

Hoe werkt het regelen van je Youfone verhuis?

Het regelen van je Youfone verhuis is erg eenvoudig. Je hoeft enkel in MyYoufone de adreswijziging door te voeren. Dit doe je bij "Abonnement en instellingen". Je kunt ook in MyYoufone een ticket naar de Youfone klantendienst sturen zodat zij de verhuis doorvoeren. Het is ook mogelijk om een brief te sturen naar: Youfone NV, Postbust 20104, 1101 Scanning.

Overweeg je om na je verhuis bij Youfone klant te worden? Het is in dit geval aan te raden om eerst goed de Youfone review door te lezen zodat je weet waar je bij deze provider aan toe bent en om alle telecom providers te vergelijken, aangezien er een groot verschil in het aanbod zit.

Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra in België, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
CallMePower heeft een affiliate partnership met deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Contacteer ons

voor gratis hulp en advies!

Heb je vragen, problemen of wil je hulp met vergelijken?

Bel CallMePower voor hulp bij al je vragen en problemen en om
een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)

Laat CallMePower jou terugbellen voor hulp bij al je vragen en problemen
en om een vergelijing van alle abonnementen uit te voeren. (gratis dienst)