Alles over Youfone internet en de installatie
Sinds juli 2023 is het mogelijk om bij Youfone internet abonnementen af te sluiten. In dit artikel bespreken wij het gehele internet aanbod van Youfone en gaan we in op hoe je een internet abonnement kunt afsluiten en hoe de installatie van een Youfone internet abonnement in zijn werk gaat.
Hoe ziet het aanbod van Youfone internet eruit?
Er worden vijf Youfone internet abonnementen aangeboden: één met VDSL en vier met glasvezel. Alle internet abonnementen bieden onbeperkt internet aan, maar verschillen onderling in de download- en upload snelheid. Voor het aanbieden van de Youfone internet abonnementen wordt er gebruik gemaakt van het Proximus netwerk.
Youfone VDSL 100
Youfone Fiber 50
Youfone Fiber 150
Youfone Fiber 500
Youfone Fiber 1000
Het is niet mogelijk om opties te activeren bij je Youfone internet abonnement, waar dit bij veel andere telecom providers wel het geval is. Je zult dus ontvangen wat hierboven in de kaarten wordt weergegeven.
Hulp nodig met een internet abonnement kiezen?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle internet abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Hulp nodig met een internet abonnement kiezen?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle internet abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Is het mogelijk om Youfone internet en TV af te sluiten?
Het is niet mogelijk om Youfone internet gezamenlijk met TV aan te bieden. Dit is echter ook niet per definitie nodig. Aangezien de internet abonnement onbeperkt data bevatten, kun je bij een iedere streamingdienst een abonnement afsluiten en zoveel streamen als je wilt. Het afsluiten van een traditioneel TV-abonnement is dus niet nodig.
Wil je toch graag internet samen met TV (en / of vaste telefonie) afsluiten? Het is dan aan te raden om goed alle telecom providers te vergelijken. Er zit namelijk een groot verschil in de mogelijkheden, het aanbod en de prijzen. Gebruik onze vergelijkingsartikelen of neem met de telecom experts van CallMePower contact op voor het vinden van het beste pack voor je persoonlijke situatie: 02 588 71 43.
Hoe werkt de installatie van Youfone internet?
Voordat je een Youfone abonnement kunt bestellen, zul je eerst je adres moeten testen. Op basis daarvan wordt aangegeven welke Youfone internet abonnementen beschikbaar zijn op je adres. Doordat Proximus nog druk bezig is met de aanleg en installatie van fiber, is het nog niet overal in België mogelijk om een fiber abonnement van Youfone af te sluiten.
Nadat je een Youfone internet abonnement uitgekozen hebt, doorloop je het bestelproces. Hierbij zul je een datum moeten aangeven waarop de technieker kan langskomen voor de installatie bij jou thuis. Als er nog geen fiber bij jou in de woning aangelegd is, zal dit wellicht eerst nog moeten gebeuren.
Op de dag van de afspraak zal de Proximus technieker jou een half uur voor aankomst bellen, zodat je precies weet wanneer hij langs komt. Vervolgens zal je woning op het Proximus netwerk en Youfone internet aangesloten worden en zal je wifi-netwerk geanalyseerd worden. Zodra alles op orde is, kun je direct beginnen met surfen op internet.
Wil je een fiber abonnement afsluiten of heb je een vraag over fiber?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle fiber abonnementen uit te voeren en voor antwoorden op al je vragen (gratis dienst).
Wil je een fiber abonnement afsluiten of heb je een vraag over fiber?
Laat CallMePower jou terugbellen, ontdek de internet mogelijkheden op je adres en vind het abonnement dat het beste bij jou past! (gratis dienst)
Zijn er kosten verbonden aan de installatie van Youfone internet?
Wanneer je een Youfone internet abonnement afsluit, zul je ook installatiekosten moeten betalen. De installatie van het VDSL abonnement bedragen € 100,00. Er is momenteel een promotie waardoor de installatie van de fiber abonnementen gratis zijn.
Heb je vragen over Youfone internet? Neem dan met de klantendienst van Youfone contact op.
Wat moet je doen bij Youfone internet problemen?
Ervaar je na de installatie van je Youfone internet abonnement problemen met je internetsnelheid of -verbinding? Je kunt zelf al een aantal zaken doen om de verbinding te verbeteren.
- Voer een speedtest uit en meet je daadwerkelijke internetsnelheid.
- Controleer de plaatsing van je modem: op een centrale plek in je woning, in een open ruimte, op één meter boven de grond en op minimaal één meter afstand van elektronische toestellen.
- Maak gebruik van bedraad internet. Heb je juist met bedraad internet problemen? Controleer dan of je ethernetkabel beschadigd of kapot is.
- Schaf een wifi-versterker aan.
- Vervang oude apparaten voor nieuwere, oude apparaten verlagen namelijk over algemene zin de internetsnelheid.
Als de internet problemen hierna nog niet verholpen zijn, kun je veranderen van telecom provider. Bel voor gratis advies en hulp met het vergelijken van internet abonnementen en het afsluiten van een nieuw internet abonnement CallMePower.
Wil je veranderen van telecom provider?
Bel CallMePower om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).
Wil je veranderen van telecom provider?
Laat CallMePower jou terugbellen om gratis een vergelijking van alle telecom abonnementen uit te voeren (gratis dienst).