Orange Flybox: 4G internet in huis zonder installatie

Geactualiseerd op
minuten lezen
Flybox Orange

Als je internet van Orange in je woning wilt hebben zonder het gedoe van een installatie, is de Orange Flybox een goede keuze. De Flybox van Orange hoeft enkel geconfigureerd te worden, waarna je gebruik kunt maken van internet. In dit artikel lees je hoe de Orange Flybox configuratie gedaan moet worden, alsmede welke Orange Home Flybox abonnementen afgesloten kunnen worden.

Wat is de Orange Flybox?

De Orange Flybox is een Orange modem die het 4G-signaal van het Orange netwerk omzet in wifi voor je woning. Je kunt van de Flybox van Orange gebruik maken als er op je adres een 4G-dekking van Orange is.

Om de Orange Home Flybox te gebruiken, hoeft er geen installatie plaats te vinden. Je zult enkel de modem in een stopcontact moeten steken en te configureren. Daarna kun je al je toestellen met de Flybox verbinden.

Doordat er geen installatie plaats hoeft te vinden, is de Orange Flybox perfect voor vakantiewoningen in België en studentenkotten. Het gebruik van de Flybox op meerdere adressen is niet toegestaan, evenals het gebruik van de Flybox in het buitenland.

logo Orange

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40OF Bel mij gratis terug

logo Orange

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Orange Flybox abonnementen

Orange biedt twee internet abonnementen aan voor de Home Flybox. Dit betreffen beide abonnementen zonder gsm en / of TV. Mocht je toch mobiele telefonie of TV bij je Orange internet abonnement willen hebben, dan kun je geen Flybox bij Orange afsluiten.

Abonnementen Flybox van Orange
Orange Home Flybox abonnement Home Flybox 15 GB Home Flybox 150 GB
Prijs € 20,00 € 28,00
Surfvolume 15 GB internet 100 GB 's avonds en in het weekend
50 GB op elk moment
Maximale downloadsnelheid 25 Mbps 210 Mbps
Orange Flybox afsluiten:

* Prijzen in juni 2024 zonder eventuele bijkomende kosten en promoties.

Bij het Orange Home Flybox abonnement met 15 GB surfvolume kun je maximaal 15 GB internet per maand verbruiken. Bij het Home Flybox abonnement met 150 GB surfrvolume is dit anders. Hierbij kun je 100 GB internet per maand tijdens de daluren en op elk ander moment 50 GB per maand verbruiken. De daluren van Orange zijn tussen 18:00 - 6:00 uur.

De maximale downloadsnelheden uit bovenstaande tabel betreffen theoretische internetsnelheden. De daadwerkelijke internetsnelheid bij jou in huis kan lager zijn, bijvoorbeeld door de plaatsing van de modem of een zwak 4G-signaal. Als je jouw daadwerkelijke Orange internetsnelheid wilt weten, kun je de Orange speedtest doen.

Lees meer Alle Orange internet abonnementen

Hoe kun je de Flybox van Orange kopen?

Een Orange Home Flybox kopen kun je via de website van Orange doen of door CallMePower te bellen op: 02 588 59 40. Allereerst maak de keuze tussen de hoeveelheid surfvolume, waarna je jouw persoonlijke gegevens in dient te vullen. Hierna rond je de bestelling af en ontvang je een bevestiging.

Tijdens de aanschaf van de Orange Flybox zul je een eenmalige betaling moeten doen. Dit is voor de aanschaf van je modem. Deze kosten bedragen € 39,00* zolang je je aan de verbintenis van twaalf maanden houdt. Als je eerder dan deze twaalf maanden je abonnement opzegt, zul je de restwaarde moeten betalen van je modem.

Twijfel je of de Orange Flybox wel de juiste keuze voor jou is? Ontdek in de Orange Flybox review wat (oud-)klanten over de Flybox en Orange te zeggen hebben. De telecomexperts van CallMePower kunnen je ook gratis advies geven voor je persoonlijke situatie.

logo Orange

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40OF Bel mij gratis terug

logo Orange

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Hoe moet je de de Flybox instellen?

Nadat je de Flybox van Orange thuis ontvangen hebt, moet je de Flybox instellen. Hiervoor kun je van elk stopcontact in je woning gebruik maken, al is het wel belangrijk om over de locatie na te denken voor het beste wifi-signaal.

De Flybox instellen doe je door:

  1. De simkaart in de Orange Flybox te stoppen.
  2. De stekker van de Flybox in het stopcontact te steken.
  3. De Flybox aan te zetten.
  4. Toestellen met het wifi netwerk van de Orange Flybox te verbinden.

Je kunt toestellen draadloos en bedraad met de Orange Home Flybox verbinden. Wil je van de draadloze verbinding gebruik maken, dan heb je de Orange Flybox login nodig. Deze vul je in bij de wifi-instellingen op je toestel. Wil je van de bedrade verbinding gebruik maken, dan kun je een netwerkkabel in de Ethernet-poort van de Orange Flybox steken.

Nadat de Orange Flybox geconfigureerd is, kun je aan de hand van de lampjes op de voorkant van de Flybox nagaan hoe sterk het wifi-signaal is. Als niet alle balkjes verlicht zijn, is het aan te raden om de Flybox ergens te plaatsen waar dit wel het geval is.

Hoe kan ik mijn Orange Flybox verbruik inzien?

Het verbruik van je Flybox van Orange kun je op twee manieren inzien: via de online klantenzone en via de Flybox Home interface.

Voor het inzien van het Orange Flybox verbruik in de Orange klantenzone:

  1. ga je naar je persoonlijke omgeving in de Orange klantenzone.
  2. Ga vervolgens naar "Overzicht".

Voor het registreren van de Flybox in de Orange klantenzone heb je jouw Flyboxnummer en PUK-code nodig. De PUK-code staat op de kaart waaraan de simkaart van je Orange Flybox gekoppeldis. Het Flyboxnummer kun je vinden op je factuur en het besteloverzicht dat je per mail of post hebt ontvangen.

Voor het inzien van het Orange Flybox verbruik via de Flybox.Home interface:

  • ga je naar http://flybox.home.
  • Vul vervolgens de Orange Flybox login en wachtwoord in. Dit is in beide gevallen "admin".
  • Als je bent ingelogd, ga je naar "Mijn verbruik".

Hoe kun je de Orange Flybox herladen?

Als je door de hoeveelheid surfvolume in je abonnement heen bent, kun je tegen een lagere internetsnelheid van 512 KB verder surfen op internet. Is dit niet voldoende, dan kun je een optie voor meer surfvolume voor je Orange Flybox aanschaffen.

  • 5 GB extra surfvolume voor € 5.
  • 10 GB extra surfvolume voor € 10.

Je kunt extra surfvolume voor de Flybox via de Orange klantenzone kopen. Ook is het mogelijk om het surfvolume aan te schaffen door met Orange contact op te nemen. Dit kan door met een Orange nummer gratis te bellen naar: 5000. Als je geen toegang hebt tot een Orange nummer, kun je bellen naar: 02 745 95 00 (lokaal tarief).

logo Orange

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

02 588 59 40OF Bel mij gratis terug

logo Orange

Bel om Orange klant worden of voor informatie (gratis dienst)!

Bel mij gratis terug

Hoe kun je de Flybox van Orange opzeggen?

Als je niet meer tevreden bent met je Orange Flybox, kun je jouw abonnement bij Orange opzeggen. Je Orange Flybox opzeggen kun je op een aantal manieren doen. Het is hierbij wel belangrijk om in gedachten te houden dat je de restwaarde van je Flybox modem moet betalen als je binnen de contractduur van twaalf maanden je Orange abonnement opzegt.

De Orange Flybox opzeggen doe je door:

  • het webformulier op de Orange website in te vullen.
  • gebruik te maken van de overstapdienst bij je nieuwe telecom provider.

Als je gaat verhuizen, is het niet per sé nodig om je huidige abonnement op te zeggen. Je kunt ook je Orange verhuis regelen, waarbij je jouw huidige abonnementen kunt overdragen naar je nieuwe woning. Het enige dat gecontroleerd moet worden, is of je op je nieuwe adres een Orange 4G-dekking hebt.

Lees meer  Overstappen naar een andere telecom provider
 Elk internet abonnement in België vergelijken

Orange Flybox problemen oplossen

Ervaar je problemen met de Flybox van Orange, bijvoorbeeld dat je geen internet of traag internet hebt. Dat is erg vervelend. Gelukkig kun je zelf al een aantal zaken controleren.

  • Orange Flybox heeft geen internet: Herstart de Flybox modem en wacht totdat de verbinding met het Orange netwerk is hersteld.
  • Orange Flybox is traag: Ga eerst na of je al door je surfvolume voor die maand heen bent. Dit kun je via de Orange klantenzone en via de Flybox Home interface doen. Is dit niet het geval, dan kun je de Orange klantendienst bellen op: 5000 (gratis, met Orange nummer) of 02 745 95 00 (lokaal tarief). Kies in het belmenu eerst voor "4" (technische bijstand) en daarna voor "2 (mobiele internetverbinding).

Lukt het je niet om de problemen op te lossen, dan kun je het beste met Orange contact opnemen. Ook kun je een speedtest doen om je Orange internetsnelheid vast te stellen. Wellicht levert dit internet abonnement namelijk niet voldoende internetsnelheid voor jou. Dan is het vergelijken van alle internet abonnementen en eventueel veranderen van abonnement verstandig om te doen.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 36 stemmen vond de informatie nuttig.

CallMePower, een merk van Selectra in België, heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. CallMePower krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Meer info of klant worden?

Orange klant worden of extra informatie ontvangen?

Neem contact met ons op voor advies over de Orange abonnementen
of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).

Laat CallMePower jou terugbellen voor advies over de Orange
abonnementen of om een abonnement af te sluiten (gratis dienst).