U bent hier

Klant worden - MEGA

02 588 92 38

Maandag t.e.m. vrijdag : 8u00 t/m 18u00

MEGA: een energieleverancier van deze tijd | Groene elektriciteit en aardgas

Logo van 100% Belgische leverancier Mega(Power Online N.V./S.A.)

Mega is een relatief jonge speler op de vrijgemaakte gas- en elektriciteitsmarkt in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Het is een echt Belgisch bedrijf, opgericht in 2013 door  twee Luikse ondernemers. Deze oprichters, echte specialisten met veel ervaring in de energiesector, vonden dat het de hoogste tijd was voor het ontstaan van een energiebedrijf dat zich zou concentreren op het leveren van goedkope én groene energie met een goede klantendienst en heldere tarieven. Al snel groeide Mega, mede dankzij dit onderscheidende aanbod, uit tot een belangrijke speler op de energiemarkt. Tijd dus om het aanbod van deze ‘nieuwe’ leverancier eens grondig onder de loep te nemen.

Geschiedenis van Mega

Aardgas- en elektriciteitsconsumenten mogen sinds meer dan 10 jaar zelf hun leverancier kiezen. Desondanks blijven veel klanten trouw aan hun historische leverancier, dat wil zeggen ex-monopolist Electrabel dat tegenwoordig door het leven gaat als Engie Electrabel. Veel consumenten lijken met andere woorden niet goed op de hoogte te zijn van de interessante tarieven die alternatieve leveranciers kunnen bieden. Daar probeert Mega sinds z’n oprichting drie jaar geleden verandering in te brengen.

Mega wil met een bescheiden team medewerkers efficiënter werken dan de concurrentie en doet er alles aan om z’n winstmarges laag te houden, de winst gaat rechtstreeks naar de klanten. De filosofie die de oprichters van Mega hanteren is dan ook eenvoudig. Een leverancier moet zich volgens hen enkel focussen op z’n hoofdmissie, het leveren van elektriciteit en aardgas aan de laagst mogelijke prijs en dat op een correcte, eenvoudige en milieuvriendelijke manier. Dankzij deze houding slaagt Mega erin erg concurrentiële tarieven aan te bieden op de Belgische markt voor particulieren zowel als professionelen en dat met een aanbod van 100% groene elektriciteit en aardgas.

Het groene energie-aanbod van Mega word ondertussen ook beloond door milieuorganisatie Greenpeace. In haar meest recente klassement van het groene energie-aanbod van Belgische energieleveranciers behaalt Mega de relatief hoge score van 17 op 20. Toch bestaan de energieaankopen van Mega voor meer dan de helft uit vervuilende kolen- en kernenergie, waardoor Greenpeace in hun advies aan consumenten Mega als 'Aanvaardbaar' beoordeelt.

Opgericht door twee jonge Luikse ondernemers in 2013 kende Mega al snel een spectaculaire groei in het aantal klanten (alleen maar aanwezig in Wallonië). Sinds 2015 is Mega niet enkel meer in Wallonië actief maar breidde het z’n activiteiten uit naar de Vlaamse markt. Dit zijn de manieren waarop Mega zich van de andere energieleveranciers probeert te onderscheiden:

  • 100% groene stroom (en voor wie dat wilt ook CO2-neutraal aardgas) 
  • Een dienstverlening die zoveel mogelijk via internet verloopt
  • Een kostenefficiënte organisatie
  • Streven naar het aanbieden van groothandelsprijzen aan particuliere consumenten

Aanbod en tarieven van Mega

De strategie die Mega hanteert is eenvoudig samen te vatten. Het bedrijf wil z’n klanten op alle gebieden het beste aanbod kunnen leveren. Dat wilt zeggen, de best mogelijke prijs, de beste klantendienst, heldere tarieven en groene energie. Door de eigen winstmarges zoveel mogelijk te beperken, door zo efficiënt mogelijk te werken en door z’n diensten enkel via internet aan te bieden wilt het bedrijf al z’n klanten een ‘groothandelsprijs’ kunnen bieden, of ze nu kiezen voor een vast tarief of een variabel tarief dat de schommelingen van de marktprijs volgt. 

Om het aanbod zo eenvoudig en transparant mogelijk te houden kiest Mega ervoor om alle klanten exact dezelfde dienstverlening te bieden. Daarmee onderscheidt het bedrijf zich van andere leveranciers, die vaak een beperkte dienstverlening bieden aan klanten met goedkopere abonnementen en extra services voor klanten met de duurste abonnementen. Niet zo dus bij Mega! Welk Mega-aanbod de klant ook kiest, hij of zij mag altijd dezelfde vertrouwde service verwachten. 

Eén van de manieren waarop Mega erin slaagt z’n prijzen te drukken is door voluit te kiezen voor dienstverlening via internet. Zo is er bijvoorbeeld het beveiligde online klantenplatform ‘MyMega’. Daarmee kunnen klanten niet enkel hun facturen raadplegen, ze kunnen er ook hun abonnement beheren, hun gegevens wijzigen, het bedrag van de voorschotfacturen aanpassen enzovoort. Geen vervelende en/of dure telefoontjes naar een klantendienst dus maar wel vanop elke smartphone of computer volledige controle over de abonnementen voor aardgas en elektriciteit. 

Mega moedigd haar klanten aan om hun facturen via internet te ontvangen. Wie z’n facturen toch liever via de post ontvangt betaalt daarvoor 30 euro per jaar. Contact opnemen met de klantendienst verloopt bij Mega steeds via internet. Klanten krijgen wel de optie om hun telefoonnummer achter te laten en zich te laten opbellen door de klantendienst. 

Aanbod elektriciteit

Dit zijn de meest recente tarieven van Mega voor elektriciteit(*): (Bekijk de tarievenpagina van Mega voor een volledig overzicht)

Elektriciteitsaanbod en tarieven van Mega
Elektriciteit Super Easy Vast Easy Variabel Zen 3 Zen 5
Tariefsvorm Variabel Vast Variabel Vast Vast
Vaste
vergoeding
(€/jaar)
         
Energiekost (c€/kWh)          
Contract duur (jaar) 1 1 1 3 5
Groene stroom
(Ja/Nee)
Ja
100%
Ja
100%
Ja
100%
Ja
100%
Ja
100%
Klantendienst Telefoon of internet Telefoon of internet Telefoon of internet Telefoon of internet Telefoon of internet
Domiciliëring domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht

 

* Uitgezonderd Brussels Hoofdstedelijk Gewest waar contracten een minimumduur van 3 jaar hebben met verplichte domiciliëring.

Aanbod aardgas

Dit zijn de meest recente tarieven van Mega voor aardgas(*). Bekijk de tarievenpagina van Mega voor een volledig overzicht.

Aardgas aanbod van Mega
Gas Super Easy Vast Easy Variabel Zen 3 Zen 5**
Tariefsvorm Variabel Vast Variabel Variabel Variabel
Vaste
vergoeding
(€/jaar)
         
Energiekost (c€/kWh)          
Contract duur (jaar) 1 1 1 3 5
Klantendienst Telefoon of internet Telefoon of internet Telefoon of internet Telefoon of internet Telefoon of internet
Domiciliëring domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht domiciliëring verplicht

* Uitgezonderd Brussels Hoofdstedelijk Gewest waar contracten een minimumduur van 3 jaar hebben met verplichte domiciliëring.

 ** Enkel beschikbaar in Vlaanderen en Wallonië.

Contactgegevens van Mega

Mega is zowel telefonisch als via internet te bereiken voor nieuwe klanten. Bestaande klanten en nieuwe klanten kunnen steeds contact opnemen via de contactpagina van Mega. Op deze pagina kun je ook hun telefoonnummer vinden of je nummer achterlaten waarna een medewerker van Mega hen zal terugbellen. Via de online chatbox kunnen klanten ook met een Mega-medewerker chatten.Tenslotte kunnen zowel nieuwe als bestaande klanten steeds contact opnemen via het e-mailadres info@mega.be

Adres van Mega

Mega
Power Online SA
Rue Natalis 2
4020 Luik

Telefoonnummers van Mega

MEGA klant wordenKlant worden en profiteren van de voordeligste MEGA aanbiedingen? Bel gratis 02 588 92 38!

Klantendienst Mega

MEGA klantendienstHet telefoonnummer van de klantendienst van Mega is: 04 268 20 00.

 

My Mega: online klantenzone

My Mega is de online klantenzone of het digitale klantenportaal van Mega. Als verlengde van de telefonische dienstverlening heb je als klant met een My Mega inlog direct en online inzage in je energie. Veel zaken, zoals het inzien van je actuele verbruik, het downloaden van je energiefacturen of het voorschotbedrag aanpassen kun je er zelf regelen. Klanten van Mega kunnen zich eenmalig gratis registreren en vervolgens steeds inloggen via deze link.

 
Partager sur Facebook  Partager sur Twitter  Partager sur Google Plus