U bent hier

Gas en elektriciteit van Comfort Energy wordt per 1 december 2018 bij Mega ondergebracht! Klanten van Comfort Energy hebben een e-mail ontvangen met een aanbod
om over te stappen naar Mega.
Wil je het aanbod vergelijken? Dan is dit hét moment om dat te doen!
Onze energiespecialisten helpen jou graag.
☎ Bel ons gratis op 02 588 92 38.

Klant worden bij Eneco of Mega?

02 588 92 38

maandag t/m vrijdag: 8 tot 18 uur

Comfort Energy - Informatie en tarieven - Gas, elektriciteit en mazout

Logo leverancier Comfort Energy

Comfort Energy is reeds decennialang actief in de Belgische energiesector als stookolieleverancier. In 2015 startte Comfort Energy ook met het leveren van elektriciteit en aardgas aan particulieren en ondernemingen in Vlaanderen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en niet veel later kwam daar ook Wallonië bij. Comfort Energy wil met eenvoudige formules en scherpe tarieven consumenten overtuigen in te tekenen op een contract voor de levering van (groene) elektriciteit en/of aardgas. Klanten van Comfort Energy kunnen terecht bij een uitgebreid netwerk van klantenfilialen verspreid over het hele land wanneer ze vragen of problemen hebben en als ze kiezen voor bepaalde formules kunnen ze ook genieten van een korting op de levering van stookolie of op de keuring of sanering van hun stookolietank. 


Informatie, geschiedenis en achtergrond van Comfort Energy

Comfort Energy kan bogen op een lange geschiedenis in ons land. Meer dan vier decennia lang is het bedrijf reeds actief als stookolieleverancier. In die sector groeide het uit tot de grootste speler op de markt. Heel wat Belgen verwarmen hun woning dus reeds vele jaren lang met mazout van Comfort Energy. 

Om zijn aanbod te diversifiëren besloot Comfort Energy vanaf 2015 ook te beginnen met de levering van aardgas en (groene) elektriciteit. “Mazout is en blijft één van de voordeligste manieren om je huis te verwarmen. Het is alleen niet de enige. Dit is voor ons dan ook geen ommezwaai, maar een expansie. Vooral willen we ons huidige cliënteel het gemak en de transparantie bieden om voor al hun energienoden bij één distributeur terecht te kunnen, of dat nu gas, elektriciteit en/of mazout betreft,” zo verklaarde Comfort Energy topman Francis Wanten bij de lancering van de nieuwe diensten.

Om deze nieuwe activiteiten te weerspiegelen in de huisstijl koos Comfort Energy voor een volledig vernieuwde website. Het lanceerde ook de slogan ‘Van alle energie thuis’. Het bekende logo werd echter behouden: “We zijn nog steeds dezelfde leverancier die onze mazoutklanten al jaren over de vloer krijgen en vertrouwen,” aldus Wanten.

Comfort Energy is geen gas- of elektriciteitsproducent. Dat wilt zeggen dat het de hoeveelheden gas en elektriciteit die het aan z’n klanten levert zelf moet aankopen op de internationale markten. Daardoor investeert het bedrijf weinig in hernieuwbare energie, al worden wel herkomstcertificaten aangekocht om de levering van groene stroom (aan klanten die daarvoor kozen) te kunnen garanderen. Die aanpak kan niet op de goedkeuring rekenen van milieuorganisatie Greenpeace. In z’n recentste rapport over Belgische energieleveranciers geeft Greenpeace Comfort Energy dan ook een onvoldoende (4/20).

Doordat Comfort Energy nog niet lang actief is als energieleverancier kreeg het nog geen beoordeling over z’n dienstverlening van de Vlaamse energieregulator Vreg

De prijzen en tarieven van Comfort Energy

Comfort Energy houdt het graag eenvoudig voor z’n klanten. In tegenstelling tot sommige andere leveranciers biedt Comfort Energy dus geen uitgebreide keuze uit verschillende formules en opties. Slechts twee formules worden aangeboden voor de levering van gas of elektriciteit. Onder de namen ‘Elektriciteit Go’ en ‘Gas Go’ worden budgetformules aangeboden met scherpe tarieven maar een minimale dienstverlening. ‘Elektriciteit Plus’ en ‘Gas Plus’ zijn de formules met een uitgebreidere dienstverlening.

Voor de budgetformules zijn geen bijkomende kortingen voorzien. De klanten krijgen ook geen toegang tot de telefonische klantendienst, ze moeten hun contract en hun facturen op internet beheren. Daarnaast zijn ze ook verplicht om via domiciliëring te betalen. Klanten die kozen voor de formule ‘Elektriciteit Go’ moeten bijbetalen om 100% groene stroom geleverd te krijgen. Kiezen voor de Go-formules dat betekent ook kiezen voor variabele tarieven die elk kwartaal worden aangepast aan de marktprijzen.

In de Plus-formules heeft de klant dan weer de keuze tussen vaste tarieven gedurende één of drie jaar en variabele tarieven, voor elektriciteit tenminste want voor aardgas rekent Comfort Energy steeds een variabel tarief aan. Klanten met een Plus-contract kunnen voor ondersteuning terecht bij de telefonische klantendienst of bij de klantenfilialen van Comfort Energy. Ze mogen ook kiezen of ze betalen per overschrijving of domiciliëring

Wie elektriciteit laat leveren in een Plus-formule die krijgt een gegarandeerde korting op stookolieleveringen van minimaal 2000 liter én een korting op de keuring van een stookolietank. Wie zowel elektriciteit als aardgas laat leveren in een Plus-formule die krijgt een bijkomende vaste korting op z’n aardgasfactuur én een eventuele korting op de sanering van een stookolietank. 

We vatten in de onderstaande tabel de verschillende formules samen.

Je kunt de totaalprijs voor jouw persoonlijke situatie en woonplaats zelf uitrekenen. Dat kan bijvoorbeeld via de calculator op de website van Comfort Energy. 

  Go Plus
100% groene elektriciteit Betalende optie Inbegrepen in de prijs
Klantendienst Internet Internet, telefoon of klantenloket
Contract afsluiten via Internet, telefoon of klantenloket Internet, telefoon of klantenloket
Facturen ontvangen per E-mail E-mail of brief
Extra korting op stookolieleveringen Nee Ja

Word nu klant bij Comfort Energy voor gas en elektriciteit en krijg voor altijd 25 euro korting!

De tarieven van Comfort Energy voor aardgas

aardgas gas prijs tarief Comfort Energy

Aardgas laten leveren door Comfort Energy dat bekent kiezen voor variabele tarieven die elk kwartaal worden aangepast aan de marktprijzen. In tegenstelling tot de meeste andere energieleveranciers biedt Comfort Energy dus geen optie voor vaste tarieven aan. Daardoor bestaan er feitelijk maar twee formules voor de levering van aardgas bij Comfort Energy: Gas Go en Gas Plus. 

Beide contracten hebben officieel een looptijd van drie jaar maar dat maakt voor jou als consument geen enkel verschil. Je hebt heeft immers wettelijk gezien het recht het contract op elk moment kosteloos te verbreken om over te stappen naar een andere leverancier. We bekijken hieronder deze twee formules in detail:

Comfort Energy Gas Go

Met een goedkopere jaarlijkse vaste vergoeding dan bij de Plus-contracten mikt Comfort Energy met zijn Go-formules op de prijsbewuste consument die een variabel tarief wilt betalen en die het geen enkel probleem vindt om zijn contract en facturen via internet te beheren. 

Kenmerken van dit aanbod:

  • Variabele tarieven per kwartaal aangepast aan de marktprijzen
  • Verplichte domiciliëring
  • Een elektronische factuur
  • Klantendienst enkel online bereikbaar

Dit zijn de tarieven:

Comfort Energy – Gas Go
Vaste abonnementskost (€/jaar)  
Prijs per kWh (c€/kWh)  

 

Variabele tarieven voor je gasverbruik vormen wel een risico in de zin dat de energieprijs plots sterk kan stijgen en jouw energiefactuur daardoor onverwacht hoog kan uitvallen. Zeker als je je woning op gas verwarmt is dit een niet onbelangrijk risico. We raden formules met variabele tarieven dan ook enkel aan voor consumenten die bereid zijn de evolutie van hun factuur goed op te volgen en die regelmatig een onafhankelijke prijsvergelijking uitvoeren om te kijken of andere leveranciers mogelijk voordeligere tarieven kunnen aanbieden. 

Wil je liever een vast tarief voor je aardgasverbruik? Dan moet je een andere leverancier dan Comfort Energy kiezen. Het is mogelijk elektriciteitsleveringen door Comfort Energy te combineren met gasleveringen door een andere leverancier.

Comfort Energy Gas Plus

Wil je een energieleverancier die telefonisch goed bereikbaar is, ontvang je je facturen graag per post of betaal je deze liever per overschrijving? Dan moet je bij Comfort Energy kiezen voor de Plus-formules voor aardgas aan een variabel tarief. 

Kenmerken van dit aanbod:

  • Variabele tarieven elk kwartaal aangepast aan de marktprijzen
  • Klantendienst online én telefonisch
  • Facturen per post of mail
  • Betaling per overschrijving of domiciliëring
  • Bij combinatie met een Elektriciteit Plus-contract extra vaste korting op de gasfactuur

Dit zijn de tarieven:

Comfort Energy – Gas Plus
Vaste abonnementskost (€/jaar)  
Prijs per kWh (c€/kWh)  

 

Dit aanbod richt zich dus op consumenten die een uitgebreidere service van hun energieleverancier verwachten. Opnieuw lijkt dit aanbod ons niet geschikt voor de minder actieve consument die niet regelmatig tarieven en aanbieders wilt vergelijken. Variabele tarieven kunnen snel stijgen (of dalen). Wie voor deze formule kiest doet er dus goed aan regelmatig een onafhankelijke prijsvergelijking uit te voeren.

De tarieven van Comfort Energy voor elektriciteit

elektriciteit stroom prijs tarieven Comfort Energy

In zijn elektriciteitsaanbod biedt Comfort Energy consumenten een ruimere keuze. Zo kunnen ze kiezen voor een goedkope budgetformule onder de naam Elektriciteit Go voor elektriciteit aan variabele tarieven (en met de keuze tussen 100% groene of gewone elektriciteit). Daarnaast worden ook de formules met een uitgebreidere dienstverlening (Elektriciteit Plus) aangeboden met zowel vaste als variabele tarieven. In de Plus-formules wordt steeds 100% groene stroom geleverd.

Hoewel de vaste tarieven in de Plus-formules gegarandeerd worden op één of drie jaar, afhankelijk van de looptijd van je contract, kun je als klant steeds kosteloos het contract verbreken en overstappen op een andere leverancier. 

We selecteerden drie formules die we hieronder uitgebreider zullen bespreken. De formule met vaste tarieven op één jaar bespreken we verder niet maar de tarieven daarvan liggen uiteraard iets hoger dan bij de formules met vaste tarieven op drie jaar. 

Comfort Energy Elektriciteit Go

Onder de naam Elektriciteit Go wordt de budgetformule aangeboden met de goedkoopste tarieven en de laagste vaste jaarlijkse vergoeding. Klanten die deze formule kiezen kunnen bijbetalen voor de levering van 100% groene stroom.

Kenmerken van dit aanbod:

  • Variabele tarieven die per kwartaal aan de marktprijzen worden aangepast
  • Klantendienst enkel online bereikbaar
  • Verplichte domiciliëring
  • Elektronische facturen
  • Geen korting op de prijs van stookolie
  • Geen korting op de keuring van een stookolietank

Dit zijn de tarieven:

Comfort Energy – Elektriciteit Go
Vaste abonnementskost  
Enkelvoudige teller
Energiekost (in €cent/kWh)  
Tweevoudige teller
Energiekost (in €cent/kWh) Dag/Piekuren  
Energiekost (in €cent/kWh) Nacht/Daluren  
Exclusief nachtmeter
Energiekost (in €cent/kWh)  

 

Deze formule lijkt het meeste geschikt voor mensen die hun energiefacturen via internet willen beheren en die geen behoefte hebben aan een uitgebreide klantendienst. Consumenten die graag stookolie bij Comfort Energy zouden afnemen zijn wellicht voordeliger uit met de Plus-formule waarin een stookoliekorting is inbegrepen. 

Ook is deze formule, vanwege de variabele tarieven, vooral geschikt voor mensen die regelmatig hun facturen willen vergelijken zodat ze kunnen overstappen op een andere formule of leverancier zodra ze merken dat het variabele tarief niet langer voordelig is. 

Comfort Energy Elektriciteit Plus - variabel tarief

Wil je graag groene elektriciteit aan een variabel tarief en met een uitgebreide klantendienst (en extra kortingen)? Dan is het variabele tarief van Comfort Energy’s Plus-aanbod de meest geschikte keuze. 

Kenmerken van dit aanbod:

  • Variabele tarieven die elk kwartaal aan de marktprijzen worden aangepast
  • Klantendienst telefonisch en online bereikbaar
  • Betaling per overschrijving of domiciliëring
  • Facturen per post of elektronisch
  • Extra korting op de aankoop van stookolie
  • Korting op de keuring van een stookolietank
  • Extra vaste korting op de gasfactuur indien gecombineerd met een Gas Plus-contract. 

Dit zijn de tarieven:

Comfort Energy Elektriciteit Plus Variabel
Vaste abonnementskost  
Enkelvoudige teller
Energiekost (in €cent/kWh)  
Tweevoudige teller
Energiekost (in €cent/kWh) Dag/Piekuren  
Energiekost (in €cent/kWh) Nacht/Daluren  
Exclusief nachtmeter
Energiekost (in €cent/kWh)  

 

Wie het comfort van een uitgebreide dienstverlening, vrije betaalkeuze en extra kortingen graag combineert met een tarief dat de marktprijzen volgt kiest dus best voor deze formule. Wil je liever prijszekerheid dan kies je beter voor de formules met vaste tarieven op één of drie jaar. 

Comfort Energy Elektriciteit Plus - vast tarief - drie jaar

Prijszekerheid wilt zeggen dat je bij een gelijkblijvend verbruik op voorhand exact kunt berekenen hoeveel je jaarlijks voor jouw elektriciteit zult betalen. Klanten die dit wensen kunnen bij Comfort Energy intekenen op de Plus-formules op één of drie jaar. De voorwaarden en kenmerken van deze formules zijn hetzelfde, enkel de tarieven liggen iets lager bij de formule op drie jaar. 

Kenmerken van dit aanbod: 

  • Vaste tarieven gegarandeerd gedurende drie jaar
  • Klantendienst telefonisch en online bereikbaar
  • Betaling per overschrijving of domiciliëring
  • Facturen per post of elektronisch
  • Extra korting op de aankoop van stookolie
  • Korting op de keuring van een stookolietank
  • Extra vaste korting op de gasfactuur indien gecombineerd met een Gas Plus-contract. 

Dit zijn de tarieven:

Comfort Energy Elektriciteit Plus Vast (3 jaar)
Vaste abonnementskost  
Enkelvoudige teller
Energiekost (in €cent/kWh)  
Tweevoudige teller
Energiekost (in €cent/kWh) Dag/Piekuren  
Energiekost (in €cent/kWh) Nacht/Daluren  
Exclusief nachtmeter
Energiekost (in €cent/kWh)  

 

Dit aanbod is bedoeld voor consumenten die één keer een keuze van leverancier willen maken en die zich daarna jarenlang geen zorgen meer willen maken over hun elektriciteitsfacturen. Het aanbod richt zich bovendien op consumenten die graag een uitgebreide klantendienst hebben of die ook stookolie door Comfort Energy laten leveren. 

Toch raden we aan om minstens één keer per jaar een onafhankelijke prijsvergelijking uit te voeren. Zo weet je zeker dat je niet jarenlang teveel blijft betalen voor je elektriciteitsverbruik (als de marktprijzen dalen). Overstappen naar een andere leverancier of een formule met variabele tarieven kan op elk moment en dat zonder extra kosten. 

Contactgegevens Comfort Energy

Comfort Energy is één van de weinige energieleveranciers in ons land met een uitgebreid netwerk van lokale klantenloketten. Uiteraard is Comfort Energy ook telefonisch bereikbaar.  
Op de website van Comfort Energy vind je een contactformulier terug waarmee je schriftelijke vragen aan de klantendienst kunt stellen. 

Adres van Comfort Energy

Dit is het adres van de hoofdzetel van Comfort Energy:
Comfort Energy N.V.
Slachthuiskaai 28
3500 Hasselt

Telefoonnummer van Comfort Energy

Het telefoonnummer van de Comfort Energy klantendienst is 0800 24 200 voor al je vragen omtrent de levering van elektriciteit of aardgas. Heb je vragen over mazout- of stookolieleveringen dan bel je het nummer 0800 15 269. De klantendienst is elke werkdag bereikbaar van 8u tot 18u en op zaterdag van 8u tot 12u. 

Met wie neem je contact op voor dringende zaken?

Omdat het niet de elektriciteitsleverancier maar wel de lokale distributienetbeheerder is die verantwoordelijk is voor de goede werking van het elektriciteitsnet beschikt die laatste over een storingsnummer. Op dat telefoonnummer kun je 24 uur per dag en 7 dagen op 7 eventuele pannes of storingen melden.

Let wel, het gaat daarbij uiteraard om pannes aan het netwerk of in een heel uitzonderlijk geval aan de elektriciteitsmeter bij jou thuis. Als de elektriciteit enkel bij jou in de woning niet meer werkt maar wel bij de buren én het probleem niet veroorzaakt wordt door jouw elektriciteitsmeter dan kan de distributienetbeheerder je niet helpen. Een nodeloze interventie van netwerktechnieker kan je ook aangerekend worden, probeer het probleem dus zelf op te lossen of schakel een elektricien in. 

Een stroompanne of storing in jouw straat of op jouw elektriciteitsmeter?

Comfort Energy's klantendienst hoef je in elk geval niet te contacteren bij pannes of storingen, je energieleverancier is enkel verantwoordelijk voor de facturering van jouw contract. 
Je moet dus de netbeheerder contacteren, maar hoe weet je wie dat is? In Vlaanderen bestaan er twee netbeheerders, Infrax en Eandis. Je kunt hier controleren welke netbeheerder voor jouw woonplaats verantwoordelijk is. Bel daarna één van de volgende storingsnummers:

Wat te doen bij een stroomstoring aan een elektrische installatie?

Zoals we hierboven schreven is het zinloos je netbeheerder te contacteren bij een stroomstoring of panne die veroorzaakt wordt door de elektrische installatie bij jou in huis. In dat geval moet je zelf een oplossing zoeken. Gelukkig is dat in een moderne elektrische installatie meestal niet zo moeilijk. 

Er zijn drie zaken die je zeker moet nakijken als de elektriciteit niet meer werkt: de hoofdzekering, de verliesstroomschakelaar en de zekeringkast(en). 

  • Als je merkt dat de hoofdzekering is uitgeschakeld dan kan dit een gevolg zijn van overbelasting (als enkel de hoofdzekering werd uitgeschakeld) of een kortsluiting (als ook een circuitzekering gesprongen is). Na het verwijderen van het toestel dat het probleem veroorzaakt kun je de hoofdzekering en eventueel de circuitzekering gewoon terug inschakelen.
  • Is enkel een circuitzekering uitgeschakeld dan is er sprake van een overbelasting of kortsluiting op dat circuit. Controleer alle apparaten, verlengkabels en contactdozen op het circuit en verwijder ze om de beurt tot je de oorzaak gevonden hebt. Schakel daarna de zekering terug in.
  • Als de verliesstroomschakelaar (of differentieelschakelaar) zichzelf heeft uitgeschakeld dan is er een apparaat slecht geaard of dan ligt er mogelijk een elektrische kabel bloot. Ook deze schakelaar kun je pas terug inschakelen na het oplossen van het probleem. 

Kun je zelf de oplossing niet vinden of heb je onvoldoende kennis over elektriciteit? Raadpleeg dan liever een elektricien, zelf sleutelen aan een elektrische installatie zonder de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen kan levensgevaarlijk zijn!

 
Partager sur Facebook  Partager sur Twitter  Partager sur Google Plus