Luminus telefoonnummer klantendienst: hoe Luminus bellen?
Het Luminus telefoonnummer is: 078 150 210. Zakelijke klanten kunnen Luminus bellen op: 078 150 150. Beide telefoonnummers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur. Om een contract van Luminus op te zeggen en over te stappen naar een andere leverancier bel je CallMePower op: 02 588 92 38. Bij deze nummers betaal je het zonale tarief.
Luminus telefoonnummer België
Als tweede speler op de Belgische energiemarkt is energieleverancier Luminus een belangrijke aanbieder van gas en elektriciteit. Naast energie, biedt Luminus meerdere diensten aan. Om deze reden zijn er meerdere Luminus telefoonnummers beschikbaar.
In het overzicht hieronder zijn alle Luminus klantendienst nummers weergegeven.
Contactreden | Telefoonnummer |
---|---|
Luminus telefoonnummer klantendienst | 📞 078 150 210 |
Contract opzeggen en overstappen* | |
Luminus klantendienst zakelijk (verbruik onder 100 MWh) | 📞 078 150 150 |
Luminus klantendienst zakelijk (verbruik boven 100 MWh) | 📞 078 155 230 |
*Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
De telefonische klantendienst van Luminus is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is het niet mogelijk om met Luminus telefonisch contact op te nemen.
Gratis adviesdienst energie België
Bel CallMePower voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Gratis adviesdienst gas en elektriciteit België
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren of vergelijk gratis met onze energievergelijker.
Is Luminus bellen gratis?
Bij de Luminus telefoonnummers betaal je altijd het zonale tarief. De telefoonnummers van Luminus zijn dus niet geheel gratis. Bij de meeste gebruikers zal Luminus bellen enkel belminuten kosten uit hun mobiele abonnement.
Klantendienst Luminus telefoonnummers extra diensten
Indien je gebruik maakt van de extra diensten van Luminus, zoals zonnepanelen of ketelonderhoud, ontvang je extra bijstand bij panne. Voor deze diensten heeft Luminus een klantendienst die 24/7 te bereiken is. Heb je dus een probleem met één van je diensten van Luminus, bel dan het telefoonnummer van de desbetreffende dienst.
Daarnaast heb je bij enkele Luminus tarieven toegang tot de Luminus Electro Repair en Replace service. Alle Luminus telefoonnummers voor de extra diensten zijn hieronder weergegeven.
Reden contact | Luminus telefoonnummer |
---|---|
Ketel garantie | 📞 0800 808 08 |
Ondersteuning zonnepanelen | 📞 0800 808 08 |
Electro Repair en Replace service | 📞 0800 808 08 |
Energie Assist | 📞 0800 911 11 |
Let op! Bij de Luminus dienstverleningen die hierboven worden genoemd, is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht. Deze mogelijke kosten worden gecontroleerd door Luminus en zullen dus niet hoger zijn omdat het een noodsituatie betreft. In het geval dat er een technieker langs moet komen is het mogelijk dat verplaatsingskosten, werkuren en eventuele wisselstukken in rekening worden gebracht.
Luminus telefoonnummer zakelijke klanten
Voor Luminus zakelijke klanten is er een apart telefoonnummer. De openingsuren voor de professionele klantendienst zijn hetzelfde als de openingsuren van de particuliere klantendienst. Het Luminus telefoonnummer is voor zakelijke klanten afhankelijk van het jaarlijkse energieverbruik.
- Luminus telefoonnummer zakelijk (verbruik onder 100 MWh): 📞 078 150 150.
- Luminus telefoonnummer zakelijk (verbruik boven 100 MWh): 📞 078 155 230.
Luminus Hasselt en Brussel telefoonnummer
Luminus heeft twee kantoren in België, namelijk in Hasselt en Brussel. Er zijn geen telefoonnummers beschikbaar om deze kantoren te bereiken. Voor vragen zullen klanten contact op moeten nemen met de algemene nummers van de klantendienst die hierboven zijn weergegeven.
Ga voor een volledig overzicht van alle gegevens van Luminus naar de Luminus contactpagina.
Luminus storingen telefoonnummer
Heb je last van een stroomstoring of een gaslek? Dan moet je contact opnemen met de verantwoordelijke netbeheerder en niet met het Luminus telefoonnummer. De netbeheerder is namelijk verantwoordelijk voor de distributienetten voor aardgas en elektriciteit, niet Luminus.
Voor een stroompanne in Vlaanderen contacteer je Fluvius op: 📞 078 35 35 00. Voor een gaslek is Fluvius bereikbaar op: 📞 0800 65 065.
In Vlaanderen is de verantwoordelijke netbeheerder Fluvius en in Brussel is dit Sibelga. In Wallonië zijn er meerdere netbeheerders actief, waarvan ORES de grootste is. Vul hieronder je postcode of woonplaats in om het noodnummer van jouw netbeheerder te achterhalen.
Vind je distributienetbeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Zodra de Luminus storing is gemeld, zal de netbeheerder een interventieteam op pad sturen om de storing te verhelpen.
Luminus stroompanne vergoeding
Zodra de Luminus stroompanne is verholpen, kan het zijn dat je recht hebt op een vergoeding voor de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van elektriciteit. Hiervoor moet de storing meer dan vier uur hebben geduurd en mag deze niet zijn veroorzaakt door aangekondigd onderhoud. Bovendien mag de stroompanne niet zijn veroorzaakt door een probleem in je eigen elektrische installatie.
Verhuis doorgeven Luminus telefoonnummer
Een Luminus energie verhuis regelen? Vergeet dan niet om het Luminus energieovernamedocument in te vullen voor je Luminus verhuis. Dit document moet worden ingevuld door de nieuwe en oude bewoners van de woning. Bewaar dit document goed. Dit is namelijk het officiële bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht, mocht hier onenigheid over ontstaan.
In het Luminus energieovernamedocument moet je de actuele meterstanden en de EAN-codes van de energiemeters noteren. Je kan dit document uploaden in de Luminus online klantenzone. Het Luminus overnamedocument (door CallMePower) download je gratis met de knop hieronder.
Gas en elektriciteit overzetten bij verhuis (Gratis dienst)
Contacteer de energie-experts van CallMePower om gratis alle stappen voor je verhuis door te lopen en een nieuw contract af te sluiten.
Gas en elektriciteit overzetten bij verhuis (Gratis dienst)
Laat je terugbellen door een energie-expert van CallMePower om gratis alle stappen voor je verhuis door te lopen en een nieuw contract af te sluiten.
Het doorgeven van de verhuisdatum en het nieuwe adres van de woning kan via het Luminus verhuis telefoonnummer op: 📞 078 180 183.
Telefoonnummer Luminus klant worden
Luminus heeft een van de meest uitgebreide tariefkaarten op de Belgische energiemarkt. Consumenten kunnen kiezen uit een groot aantal contracten, waardoor een keuze maken zeer lastig kan zijn.
Voor nieuwe klanten heeft Luminus een aanmeldpagina waar je direct alle gegevens in kan vullen. Luminus bellen om een contract af te sluiten is dus niet nodig. Dit kan ook gemakkelijk online. Opzeggen van je oude energieleverancier zal niet nodig zijn. Dit doet Luminus automatisch bij de overstap.
Bekijk voordat je gaat overstappen naar Luminus de verschillende Luminus tarieven, zoals:
- Luminus Actief+;
- Luminus Basic;
- Luminus Comfy;
- Luminus Optimal;
- Overzicht van de goedkoopste energieleveranciers van deze maand.
Daarnaast is het ook aan te raden om de Luminus reviews te lezen om erachter te komen hoe klanten en de regulatoren deze leverancier beoordelen.
Gratis adviesdienst energie België
Bel CallMePower voor advies over energiecontracten of om over te stappen. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)
Gratis adviesdienst gas en elektriciteit België
CallMePower belt je gratis terug tijdens de openingsuren of vergelijk gratis met onze energievergelijker.