gas en elektriciteit

Ook besparen op je energiefactuur?

Bel ons voor energieadvies of keuzehulp en bespaar. Geheel vrijblijvend.

Ook besparen op je energiefactuur?

We bellen je gratis terug tijdens onze openingsuren of bel ons op werkdagen tussen 8 en 18 uur.

Fluvius Dikkebus : telefoonnummer en contactgegevens

Fluvius Dikkebus

De distributie van elektriciteit wordt verzorgt door Fluvius in de gemeente Dikkebus (8900), in de regio Vlaams Gewest. Jouw distributienetbeheerder beheert het elektriciteitsnetwerk, de energiemeters, de aansluitingen en alle gegevens over het energieverbuik in het werkgebied.

Op deze pagina lees je alle informatie over jouw netbeheerder voor de distributie Fluvius.

De gasdistributie wordt verzorgt door Fluvius in de gemeente Dikkebus (8900).

Verhuizen naar/in Dikkebus bij Fluvius

Verhuis je naar een nieuwe of andere woning in Dikkebus en heb je energie nodig (stroom en/of gas)? Indien de meters (aardgas en/of elektriciteit) open zijn, kun je een energiecontract aangaan bij een leverancier van jouw keuze.

Meter openen of activeren bij Fluvius

Indien de meters bij intrek in je nieuwe woning gesloten of gedeactiveerd zijn, neem dan direct contact op met jouw netbeheerder, in dit geval is dat Fluvius om de meter(s) te openen en vervolgens op jouw naam te zetten bij een energieleverancier naar keuze.

Voor een elektriciteitsaansluiting en/of aardgasaansluiting van jouw woning op het net bij Fluvius is de volgende informatie van belang:

  • Adres (huisnummer, verdieping, straatnaam, postcode, stad/gemeente).
  • Meternummer en EAN-code.
  • Meterstand gas/elektriciteit.
  • Een geldig bankrekeningnummer.

Contactgegevens en openingsuren bij Fluvius

Voor al jouw vragen over de distributie van elektriciteit en/of gas is het mogelijk om jouw netbeheerder te contacteren of om een klantenloket van, Fluvius te bezoeken of je belt het telefoonnummer dat beschikbaar is voor inwoners van Dikkebus : 078 35 35 34.

Gaat het om een noodgeval? Contacteer dan Fluvius op het telefoonnummer 078 35 35 00 (bij stroompanne/onderbreking) of op het nummer 0800 19 400 (bij gasgeur/gaslek).

Voor eenieder die persoonlijk contact wenst, is het mogelijk om een klantenkantoor in de buurt te bezoeken, hier vind je een volledige lijst:

KlantenkantoorAdresTelefoonnummerOpeningsuren
FluviusMeensesteenweg 5, 8800 Roeselare078 35 35 34
  • Maandag: 08:30-12:00,12:30-16:00
  • Dinsdag: 14:00-18:00
  • Woensdag: 08:30-12:00
  • Donderdag: 08:30-12:00,12:30-16:00
  • Vrijdag: 08:30-12:00,12:30-16:00
  • Zaterdag: gesloten

Elektriciteit aansluiten bij Fluvius voor jouw verbouwingen

Je wil graag gaan werken in je woning of de elektriciteitsmeter en/of gasmeter verwijderen/verplaatsen, maar je weet niet je moet doen? De professionals en techniekers van Fluvius kunnen je adviseren of de nodige werken uitvoeren aan jouw elektriciteitsaansluiting en/of aardgasaansluiting.

Overige vragen voor Fluvius

Het klantenloket van Fluvius kan jou ook informeren over jouw energiefactuur (energieverbruik, bespaartips verstrekken, prijs per kWh, dagtarief, piekuren, daluren...) en informeren over de installatie van zonnepanelen.

Fluvius geeft ook deze en andere algemene (praktische) informatie over de Brusselse energiemarkt op hun website.