gas en elektriciteit

Heb je een vraag of wil je ook besparen op je energiefactuur?

CallMePower belt je gratis terug of bel ons tijdens de openingsuren.

Reviews en klantenbeoordelingen over Lampiris

Lampiris reviews

Met meer dan 13 jaar ervaring op de Belgische energiemarkt heeft Lampiris een stevige positie verworven als leverancier van gas en elektriciteit aan particulieren. Het bedrijf heeft een vernieuwend imago, het was bijvoorbeeld één van de eerste energieleveranciers die 100% groene stroom leverde aan een vast tarief. De eenvoudige tariefformules en milieuvriendelijke energie van Lampiris weten veel consumenten te overtuigen. Maar zijn klanten en ex-klanten van Lampiris tevreden over het aanbod en de dienstverlening van deze leverancier? We analyseerden de reviews en klantenbeoordelingen op internet om u zo een beeld te kunnen schetsen van de klanttevredenheid bij Lampiris. Hieronder ons rapport.


Logo Lampiris

Wat wordt er over Lampiris geschreven op internet en forums?

Klantenbeoordelingen en reviews over Lampiris en andere energieleveranciers zijn op vele websites te vinden. Allerlei websites hebben forums waarop gebruikers leveranciers van goederen en diensten kunnen bespreken. Om ons een zo volledig mogelijk beeld over de klanttevredenheid bij Lampiris te kunnen vormen hebben we alle klantenreacties die we konden vinden verzameld, gerangschikt in categorieën en verdeeld in positieve, neutrale en negatieve beoordelingen. 

We vonden veel klantenbesprekingen over Lampiris. Niet zo verwonderlijk want Lampiris is al sinds de vrijmaking van de energiemarkt actief in ons land. Heel wat besprekingen vonden we op het forum van consumentenorganisatie Test-Aankoop.

Positieve reviews over Lampiris

Aspect Positieve beoordelingen Aantal
Tarieven Veel klanten verklaren dat ze voor Lampiris kozen na het uitvoeren van een onafhankelijke prijsvergelijking. De tarieven en eventuele welkomstkortingen van Lampiris zouden vaak interessanter zijn dan die van andere grote leveranciers. +++
Klantendienst De medewerkers van de klantendienst aan de telefoon en aan de loketten van Lampiris krijgen regelmatig goede beoordelingen van klanten. Ze hebben kennis van zaken en vragen worden snel en vlot beantwoord. Klanten appreciëren het feit dat Lampiris telefonisch bereikbaar is (in tegenstelling tot veel andere leveranciers die enkel via internet bereikbaar zijn). ++
MyLampiris app De app die Lampiris heeft uitgebracht voor iPhone en Android krijgt een goede beoordeling van klanten. Mooi vormgegeven, praktisch en met uitgebreide functies is deze app volgens Lampiris-klanten echt een meerwaarde. ++

Negatieve reviews over Lampiris

Aspect Negatieve beoordelingen Aantal
Milieuvriendelijk / Groene stroom Eén klacht die vooral in recente forumposts over Lampiris vaak terugkomt heeft te maken met de overname van Lampiris door de Franse energiereus Total. Voor deze overname had Lampiris een groen imago maar doordat Total veel investeert in fossiele brandstoffen is de milieuscore van Lampiris in het meest recente Greenpeace-rapport sterk gedaald en dat hebben de klanten ook opgemerkt. +++
Administratie / Facturatie Er zijn een klein aantal forumposts te vinden van (ex-)klanten die ernstige problemen hadden met de administratie bij Lampiris. Fouten in de aanrekening van gas- en elektriciteitsverbruik bijvoorbeeld of in de communicatie naar de lokale distributienetbeheerder. +

Net zoals bij andere leveranciers zijn er ook over Lampiris dus wel een aantal klachten te vinden over facturatie- en andere administratieve problemen. Toch schrijven veel (ex-)klanten dat ze tevreden zijn over de klantendienst bij Lampiris en dat eventuele problemen snel worden opgelost

Wat wel een regelmatig terugkerende klacht is (en een reden voor sommige Lampiris-klanten om over te stappen) is het feit dat Lampiris niet meer zo milieuvriendelijk lijkt als het in z’n begindagen was. De overname door Total doet sommige klanten vrezen dat Lampiris minder zal investeren in milieuvriendelijke energie.

Na het overlopen van alle reactie die we over Lampiris konden vinden op internetforums moeten we concluderen dat deze leverancier over het algemeen tevreden klanten heeft. Meestal zijn het namelijk de meest ontevreden klanten die de moeite nemen een bespreking op internet te schrijven. Gezien het kleine aantal negatieve klantenbeoordelingen lijken de meeste Lampiris-klanten dus geen klachten te hebben. 

Onze beoordeling over Lampiris

  • Lampiris: Een helder aanbod en interessante tarieven
  • Klanten van Lampiris noemen de prijzen en tarieven het vaakst als de reden waarom ze voor deze energieleverancier gekozen hebben. In onafhankelijke prijsvergelijkingen zoals de V-test van de Vlaamse energieregulator Vreg scoort Lampiris inderdaad regelmatig goed. Omdat de tarieven sterk kunnen schommelen raden we je aan steeds zelf zo’n test uit te voeren bij het kiezen van een nieuwe energieleverancier.
  • Over de 3 eenvoudige en heldere formules die Lampiris aanbiedt lijken de meeste klanten tevreden. Het onlinecontract ‘Online’ lokt klanten met de belofte van lagere tarieven voor wie bereid is z’n abonnement via internet te beheren, de formules ‘Tip’ (variabele prijzen) en ‘Top’ (vaste prijzen) richten zich respectievelijk op kleine en grotere verbruikers. Het is dus handig als je je eigen verbruik kent op het moment dat je een prijsvergelijking uitvoert of een contract aanvraagt. Zo kun je de meest geschikte keuze maken.
  • Consumenten die geen zin hebben om elk jaar prijzen te vergelijken kunnen bij Lampiris tot drie jaar prijszekerheid krijgen en dat waarderen sommige klanten zo blijkt uit de klantenreacties op internet. Niet alle leveranciers bieden contracten van drie jaar aan. 
  • Wil je meer informatie over de tarieven van Lampiris? Of wil je overstappen naar deze leverancier? Contacteer dan de salesafdeling van de Lampiris-klantendienst op het telefoonnummer 0800 40 123.

Jouw beoordeling en mening over Lampiris

Wat is jouw mening over Lampiris?Ben je tevreden of juist ontevreden over Lampiris? Deel hier jouw eigen ervaring(en). Laat je mening horen en deel met ons wat jouw beoordeling is over de service. Heb je klachten over de klantendienst of wil je laten weten dat je goed geholpen bent. Plaats een commentaar hieronder op deze pagina! Zo help jij andere bezoekers bij de keuze voor een energieleverancier. Probeer bij het schrijven van je klantbeoordeling zo duidelijk mogelijk te zijn, en houd het relevant. Alvast hartelijk dank voor je review!

 

Geactualiseerd op