ENGIE contact klantendienst: overzicht alle contactgegevens

Het telefoonnummer van ENGIE Electrabel is: 078 35 33 33. Dit nummer is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. De klantendienst is ook online bereikbaar via het contactformulier op de website.
ENGIE contact klantendienst
Als grootste aanbieder van gas en elektriciteit op de energiemarkt in België, beschikt ENGIE Electrabel over een uitgebreide klantendienst die telefonisch, per brief en via het internet bereikbaar is.
In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens van de ENGIE klantendienst weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens |
---|---|
ENGIE telefoonnummer | 078 35 33 33 |
Contract opzeggen en overstappen* | |
Terugbelverzoek informatie energie* | |
Postadres | Simon Bolivarlaan 34, 1000 Brussel |
Online contactformulier | ENGIE contactformulier |
Online chat | Te vinden op de ENGIE contactpagina |
460 222 585 | |
Online klantenzone | My ENGIE login |
*Telefonische dienstverlening beheerd door CallMePower, een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
ENGIE is ook aanwezig op sociale media: Instagram, X (Twitter) en Facebook . Voor vragen over energiefacturen, betalingen en tarieven, neem je contact op met het algemene telefoonnummer van ENGIE klantendienst. Voor een vergelijking van alle tarieven of om over te stappen naar een andere leverancier, contacteer je onze energieadviseurs van CallMePower op het onderstaande telefoonnummer.
Informatie of hulp nodig bij het afsluiten van een gas- of elektriciteitscontract van ENGIE?
Een van onze energieadviseurs helpt je gratis verder!
Informatie of hulp nodig bij het afsluiten van een gas- of elektriciteitscontract van ENGIE?
Een van onze energieadviseurs helpt je gratis verder!
ENGIE klantendienst openingsuren
De telefonische klantendienst van ENGIE is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur.
De online klantendienst van ENGIE (contactpagina, chat en sociale netwerken) is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur.
Op feestdagen en op zondag is de ENGIE klantendienst niet bereikbaar. Het is uiteraard wel mogelijk om contact op te nemen met ENGIE via het formulier op de website of door in te loggen in de My ENGIE klantenzone.
ENGIE contact: e-mailadres klantenzone
Naast telefonisch, kan je ENGIE ook per online contacteren. Dit kan door op de website van deze leverancier een bericht en je e-mailadres achter te laten in het contactformulier. Vervolgens zal je binnen enkele werkdagen een reactie van ENGIE ontvangen. De link naar het ENGIE contactformulier vind je bovenaan deze pagina.
Op de website van ENGIE is verder ook een uitgebreide lijst van veelgestelde vragen beschikbaar. Er is geen e-mailadres beschikbaar.
ENGIE contacteren om klant te worden
Sinds de vrijmaking van de energiemarkt is ENGIE niet de enige energieleverancier meer. Het bedrijf concurreert vandaag de dag met een groot aantal andere energieleveranciers, onder andere op de prijs en dienstverlening. Vergelijk alle aanbiedingen goed voordat je een nieuw contract aangaat. Zo weet je zeker dat je niet te veel betaalt voor energie.
Ook binnen het aanbod van ENGIE kunnen de prijzen flink verschillen. Zo bedraagt de kWh-prijs van het voordeligste contract in juni 2025 €13,58 (in €cent), maar kan dit oplopen tot €13,97 per kWh (in €cent).
Klant worden bij ENGIE?
Ontvang meer informatie of sluit een contract bij ENGIE af
Wil je klant worden bij ENGIE?
Laat je gratis terugbellen door onze energie-experts om een ENGIE aanbieding te vergelijken of af te sluiten!
ENGIE adres hoofdkantoor
De ENGIE hoofdkantoor is te vinden in Brussel. Dit is tevens het adres voor al je briefverkeer gericht aan deze leverancier. Daarnaast zijn er meerdere Bpostkantoren met een klantenloket die je kunt bezoeken voor vragen over ENGIE.
Het ENGIE hoofdkantoor is te vinden op het onderstaande adres.
ENGIE Electrabel n.v.
Boulevard Simon Bolivarlaan 34
1000 Brussel
ENGIE adres en kantoren per stad
ENGIE Electrabel is in heel België actief als energieleverancier en levert elektriciteit en aardgas aan zeer veel huishoudens. Om deze reden heeft ENGIE in enkele steden een klantenkantoor die je (op afspraak) kunt bezoeken. Bekijk de onderstaande pagina’s voor de ENGIE contactgegevens en aanvullende informatie per stad.
ENGIE kantoren en locaties | ||
---|---|---|
ENGIE Antwerpen | ENGIE Kortrijk | ENGIE Roeselare |
ENGIE Brugge | ENGIE Gent | ENGIE Lokeren |
ENGIE Leuven | ENGIE Sint-Niklaas | ENGIE Brussel |
Informatie of hulp nodig bij het afsluiten van een gas- of elektriciteitscontract van ENGIE?
Een van onze energieadviseurs helpt je gratis verder!
Informatie of hulp nodig bij het afsluiten van een gas- of elektriciteitscontract van ENGIE?
Een van onze energieadviseurs helpt je gratis verder!
My ENGIE klantenzone
Alle klanten van ENGIE hebben toegang tot de online klantenzone. In de My ENGIE klantenzone kan je terecht voor volgende zaken:
- verhuizing door te geven;
- voorschot te wijzigen;
- betaalmethode aan te passen;
- persoonlijke gegevens in te zien en/of aan te passen;
- facturen van ENGIE in te zien en te betalen.
Let op: je zult eerst een account moeten aanmaken bij My ENGIE voordat je gebruik kunt maken van de klantenzone.


Vraag over je online klantenzone?
Bel CallMePower om direct hulp te ontvangen van onze energie-experts. (Wachttijd bedraagt momenteel: 1 minuut)


Vraag over je online klantenzone?
Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van CallMePower.
ENGIE FAQ
Is ENGIE bellen gratis?
De klantendienst van ENGIE is telefonisch te bereiken op: 078 35 33 33. Je betaalt voor dit nummer alleen het zonale tarief. Eventuele kosten zijn afhankelijk van de voorwaarden van je mobiele abonnement. In de meeste gevallen kost ENGIE bellen enkel belminuten uit je contract.
Hoe verhuis doorgeven aan ENGIE?
Wanneer je gaat verhuizen, verschillen de procedures afhankelijk van of je al klant bent bij ENGIE of niet. Als je nog geen klant bent, kun je je eenvoudig aanmelden voor een energiecontract bij ENGIE voor je nieuwe woning. Dit doe je met het energieovernamedocument van je vorige woning.
Ben je al klant bij ENGIE, dan kun je je verhuizing doorgeven via een telefonische melding of door het versturen van het energieovernamedocument. ENGIE zal dan zorgen voor de overdracht van je contract en het verzorgen van de eindafrekening.
Daarnaast biedt een verhuizing je de mogelijkheid om van energieleverancier te wisselen. Je kunt binnen 7 dagen voor of na je verhuizing contact opnemen met ENGIE om hun inschrijvingsprocedure te volgen en eventueel over te stappen.
Bekijk ook:
Wat als de klantendienst van ENGIE niet bereikbaar is?
De wachttijden van de ENGIE klantendienst kunnen in sommige gevallen hoog oplopen, onder andere door de grote omvang van deze leverancier. Voor urgente vragen is het altijd aan te raden om telefonisch met de klantendienst contact op te nemen. Gebruik bij minder urgente vragen een van de online contactmethoden, zoals het ENGIE contactformulier.
Voor vragen over energiecontracten en/of het opzeggen van je contract bij ENGIE, kan je ook met CallMePower contact opnemen via het onderstaande telefoonnummer.


Ontevreden over je energieleverancier?
Overstappen is in België altijd gratis en kan op ieder moment. Bel nu een energie-expert van CallMePower om direct over te stappen naar een andere leverancier. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar.


Ontevreden over je energieleverancier?
Overstappen is in België altijd gratis en kan op ieder moment. Laat je terugbellen door een energie-expert van CallMePower om direct over te stappen naar een andere leverancier.
Hoe klacht over ENGIE indienen?
Bij problemen met ENGIE is het altijd aan te raden om eerst met de klantendienst contact op te nemen om een oplossing te vinden. Als de aangeboden oplossing niet naar wens is, kan je een officiële klacht bij ENGIE indienen door een e-mail te sturen naar: [email protected].
Als de oplossing en/of het antwoord van het ENGIE klachtenteam niet voldoende is, kan je als laatste stap een klacht indienen bij de Federale Ombudsdienst voor Energie. De contactgegevens van de Ombudsdienst vind je hieronder.
- Adres: Koning Albert II - laan 8 bus 6, 1000 Brussel
- E-mail: [email protected]
- Telefoonnummer: 02 211 10 60
Welke tarieven biedt ENGIE aan?
ENGIE heeft een groot aanbod van verschillende tarieven. In juni 2025 kun je bij ENGIE de volgende tarieven afsluiten: